Vello Ohu ajaveeb

IRL - kas jalad ei tea mida pea teeb?

Eesti esindustoidukorv (foto: Põllumajandusministeerium)Türi IRLi poliitiku Kaia Iva üheks poliitiliseks lemmikteemaks on alkoholi propageerimise vastu võitlemine. Sel teemal on ta rääkinud ja kirjutanud korduvalt, sealhulgas ka Türi IRLi veebilehel. 

Alkoholi liigtarbimine Eestis on viimasel ajal kuum teema, täna saime lugeda ka majandusuudist: "Economisti alkoholitarbimise edetabelis on Eesti esimesel kohal". (loe: http://www.e24.ee/1107680/economisti-alkoholitarbimise-edetabelis-on-eesti-esimesel-kohal)  

Lisaks Kaia Ivale valutavad eestlaste liigse alkoholilembuse pärast südant erinevad ametkonnad ja organisatsioonid, on selge, et see on rahva tervise, kuid ka rahva ja kogu riigi imago küsimus.

Mind ajendas sel teemal sõna võtma see, et täna saatis Kaia parteikaaslane, põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder avalikkusele pressiteate Saksamaal toimuvast Grüne Woche messist koos Eestit tutvustava fotogaleriiga, millel riigi "esindustoidukorvis" on jookideks ainult viin, liköör ja õlu (vaata fotot).

Ministri sõnul külastab messi rohkem kui 400 000 inimest ja 4000 ajakirjanikku, seega on tegemist Eesti riigile mainekujundusliku suursündmusega. Tsiteerin: "Minister Seederi sõnul on Grüne Woche mess Saksamaa jaoks suurim esindusüritus nii poliitiliselt kui ka põllumajandussektori jaoks. “Saksamaa alati jälgib, millised riigid osalevad, nii et see on ka väga selge riikidevahelise poliitilise tähendusega üritus.""

Ilmselt on Berliinis toimuv Grüne Woche nagu põllumajandusvaldkonna Eurovisioon, kus riigil tasub esindatud olla juhul kui on selleks vajadust, raha ja hiljem võimalik reaalselt hinnata kasulikku tulemust, nagu messidel osalemise puhul ikka. Jutt sellest, et riigi väljapaneku näol on antud juhul tegemist pelgalt Eesti toidutootjate promoga, ei ole tõsiseltvõetav. Eelkõige on see riigi  mainekujunduslik ettevõtmine, mille kohta minister ütleb järgmist: “Grüne Woche partnerriigina on Eestil ja meie toidutootmise sektoril täiesti ainulaadne võimalus ennast tutvustada nii suurele publikule,” ütles põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder. “Me tahame ennast tutvustada kui turismimaad, pikkade traditsioonidega head toidumaad ja e-riiki.” 

On selge, et Eestit on vaja maailmas tutvustada. Küsimus on, et kas niigi alkolembelist rahvast tuleks maailmas tutvustada viina, likööri ja õllega, seda võiksid Helir-Valdor ja Kaia arutada, et ühe jutt teise tegudega kokku läheks, nii Eestis kui välismaal.

 

PÕLLUMAJANDUSMINISTEERIUM

PRESSITEADE

18. jaanuar 2013, Berliin

Eesti sai 2014. aasta Grüne Woche partnerriigiks

Põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder allkirjas täna Rahvusvahelise Rohelise Nädala partnerluslepingu, mille kohaselt Eesti on 2014. aastal maailma suurima põllumajandus- ja toidumessi Grüne Woche partnerriik. 

Partnerriigina on Eestil võimalus korraldada üle 400 000 külastajaga messi avatseremoonia enam kui 4000 pealtvaatajale ja sellele järgnev vastuvõtt, millel osalevad traditsiooniliselt messil ning globaalfoorumil esindatud riikide ministrid, toiduainetööstuse ja põllumeeste liitude kõrged esindajad, ajakirjanikud jne. 

“Grüne Woche partnerriigina on Eestil ja meie toidutootmise sektoril täiesti ainulaadne võimalus ennast tutvustada nii suurele publikule,” ütles põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder. “Me tahame ennast tutvustada kui turismimaad, pikkade traditsioonidega head toidumaad ja e-riiki.” 

Minister Seederi sõnul on Grüne Woche mess Saksamaa jaoks suurim esindusüritus nii poliitiliselt kui ka põllumajandussektori jaoks. “Saksamaa alati jälgib, millised riigid osalevad, nii et see on ka väga selge riikidevahelise poliitilise tähendusega üritus. Seda tähelepanuväärsem, et Eesti on põhjamaadest ja Balti riikidest esimene, kes on saanud Grüne Woche partnerriigiks.”

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhi Roomet Sõrmuse sõnul aitab partnermaaks olemine Eesti toitu senisest mõjusamalt esitleda. “See tähelepanu, mida partnermaaks olemine Eesti toidutootmise sektorile pakub, aitab eriti Lääne-Euroopas tõsta Eesti toidu tuntust ja usaldusväärsust, rõhutada meie toiduainete kõrget kvaliteeti ning äratada huvi meie ettevõtete vastu.”

Messi Internationale Grüne Woche korraldatakse 1926. aastast alates ning 2014. aasta mess on järjekorras 79. Eksponendid kasutavad kokku umbes 115 000 m2 messipinda ning messi külastab kümne päeva jooksul üle 400 000 inimese, sh üle 4000 ajakirjaniku. Tänavu on esindatud ca 1630 eksponenti 67 riigist ning messi partnerriik on Holland. Vaata lisaks www.gruenewoche.de.

Eesti on olnud Grüne Wochel esindatud oma stendiga alates 1993. aastast. Stendi korraldab põllumajandusministeeriumi tellimusel Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda. 

Vaata ka fotosid allkirjastamistest ja messi esimesest päevast

Pressiteate edastas:

Karin Volmer

Põllumajandusministeerium

pressiesindaja

tel +372 5696 4876

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.